Konstanty Andrzej Kulka naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 8 lat u Stefana Hermana i kontynuował ją u tego samego pedagoga w Państwowym Liceum
Muzycznym i Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Gdańsku (dyplom z wyróżnieniem w 1971). Jako siedemnastolatek otrzymał wyróżnienie na
Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Niccolo Paganiniego w Genui, jednak drogę do sławy otworzył mu w 1964 Międzynarodowy Konkurs Radiowy ARD w Monachium, podczas którego zdobył I nagrodę. Od tego momentu
rozpoczęła się jego światowa kariera. Od 1966 koncertował na obu półkulach (we wszystkich krajach Europy, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej, Japonii i Australii). Jest zaliczany do grona najwybitniejszych skrzypkówswojego pokolenia. Jako solista był gościem wielu renomowanych orkiestr
(m.in. Berliner Philharmoniker, Chicago Symphony Orchestra, London Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Leningradzkiej Filharmonii), uczestniczył w prestiżowych festiwalach muzycznych, m.in. w Lucernie, Bordeaux, Berlinie, Pradze, Barcelonie. Szczególne miejsce w tournées artystycznych skrzypka zajmują występy z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii
Narodowej, z którą w 1971 odbył najdłuższą podróż - po krajach
Afryki i Azji oraz po Australii. Od 1968 Konstanty Andrzej Kulka występował wduecie z Jerzym Marchwińskim. Uprawiał też kameralistykę jako członek Kwartetu
fortepianowego Polskiego Radia i Telewizji (razem ze Stefanem Kamasą, Romanem Jabłońskim i Jerzym Marchwińskim). Artysta ma na koncie liczne nagrania dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla Polskich Nagrań. Wśród nagrań płytowych szczególne uznanie zyskały Cztery Pory Roku Antonio Vivaldiego z Orkiestrą Kameralną Karola Teutscha, koncerty skrzypcowe Felixa
Mendelssohna-Bartholdy i Aleksandra Głazunowa z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jerzego Katlewicza, Koncert Skrzypcowy D-dur Johannesa Brahmsa z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Witolda
Rowickiego, a także Sonaty na Skrzypce Solo Johanna Sebastiana Bacha.
Konstanty Andrzej Kulka nagrywa też dla zagranicznych radiofonii i firm płytowych. Jego nagranie II Koncertu Skrzypcowego Karola
Szymanowskiego dla EMI zostało w 1981 nagrodzone Grand Prix du Disque. W ogromnym repertuarze artysty ważne miejsce zajmuje muzyka współczesna. Jest znakomitym interpretatorem utworów Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego
(m.in. Koncertu Skrzypcowego, który wykonywał wielokrotnie z
różnymi orkiestrami pod dyrekcją kompozytora), Henryka Hubertusa Jabłońskiego, Augustyna Blocha, Eugeniusza Knapika. Źródło: Polskie Centrum
Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, lipiec 2002.
Robert Grudzień – kierownictwo artystyczne starachowickiej
„organówki”, światowej sławy wirtuoz gry na królewskim
instrumencie – organach, pianista, dyrygent i kompozytor. Edukację
muzyczną rozpoczął w Ognisku Artystycznym w Radomiu w klasie
fortepianu prof. Jadwigi Drobieckiej i w klasie baletu prof. Heleny
Stadnickiej. Uczęszczał do Liceum Muzycznego w Lublinie. Ukończył
Wydział Fortepianu, Organów i Klawesynu Akademii Muzycznej im.
Grażyny Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Studia uzupełniał w
Hochschule für Musik w Düsseldorfie. Jako solista i kameralista
koncertuje na całym świecie m.in. Europa, Ameryka Północna,
Południowa, Australia i Japonia. Występował m.in. z Teresą
Żylis-Gara, Małgorzatą Walewską, Alicją Węgorzewską, Karolem
Lizakiem, Markiem Torzewskim, Maciejem Zakościelnym, Olga Bończyk, Jerzym Zelnikiem, Krzysztofem Pendereckim, Henrykiem Mikołajem Góreckim i Krzesimirem Dębskim. Posiada na koncie nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe. Dyrektor Fundacji im. Mikołaja z Radomia.
Solista Filharmonii Lubelskiej. Autor projektu „Spotkania z Historią
i Sztuką – Zrozumieć Niepodległą”. W roku 2019 ogólnopolska
inicjatywa Roberta Grudnia „Moniuszko i jego czasy” w 200 rocznicę
urodzin Stanisława Moniuszki, twórcy opery narodowej. W 2016 roku
skomponował Oratorium "Bóg Ciebie ochrzcił, Bóg dał Ci siłę" w
1050 rocznicę Chrztu Polski w oparciu o Obchody Milenijne Chrztu Polski
organizowane przez Prymasa kard. Stefana Wyszyńskiego w 1966 r.,
Misterium Dźwięku Czerwca `76, muzykę do spektaklu "Słowo Zbigniewa
Herberta" wg scenariusza Krzysztofa Kolbergera, Dyrektor wielu
ogólnopolskich festiwali muzycznych i teatralnych. Nagrodzony medalem
Brata Alberta, Biskupa Jana Chrapka oraz Ministra Kultury „Zasłużony
dla kultury Polskiej.
W roku 2019 Stanisława Moniuszki wystąpił na zaproszenie
Warszawskiej Opery Kameralnej z cyklem koncertów z okazji 80 rocznicy
wybuchu II wojny światowej, natomiast w roku 2020 z cyklem koncertów z
okazji 100. Rocznicy urodzin Jana Pawła II. W roku 2021 Robert
Grudzień organizuje ogólnopolski projekt autorski poświęcony
Prymasowi Tysiąclecia kard. Stefanowi Wyszyńskiemu. Honorowy obywatel
Stromca, Leżajska, Lipska, Jędrzejowa, Zelowa, Stalowej Woli.
Wolborza. Nagrał ponad 50 płyt CD. Orkiestra966 to zespół który
założył Robert Grudzień w roku 2016. Organizuje akcje na rzecz
zabytkowych organów i kościołów w Polsce. Patron artystyczny
Zespołu Szkół Heureka w Pabianicach i Szkoły Muzycznej I st. ZDZ
Radom. W swoim dorobku twórczym pełnił również funkcje inicjatora i
dyrektora artystycznego festiwali organowych m.in. Kazimierz Dolny nad
Wisłą, Jastrzębia Góra, Leżajsk, Mielec, Olkusz, Jędrzejów,
Radom-Orońsko, Lublin-Czuby. Inicjator koncertów Charytatywnych na rzecz Domu Mocarzy w Mocarzewie w dniach 11 i 12 października 2020 r.
Promuje młode talenty m.in. w ramach Grupy Artystycznej Sanniki. Od roku 2011 solista Filharmonii Lubelskiej. W roku 2017 w Operze
Wrocławskiej jako pianista wyreżyserował i prowadził koncert "Być
dobrym jak chleb" z udziałem Małgorzaty Walewskiej, Jerzego Zelnika i Georgija Agratiny.